Στο πλαίσιο της εφαρμογής των διαφόρων μορφών σχολικών δραστηριοτήτων και λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά και τη Γερμανική γλώσσα, οι εκπαιδευτικοί του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης , Προδρομίδου Κατερίνα, καθηγήτρια Γερμανικής γλώσσας και Φαρίδου Σμαράγδα καθηγήτρια Θεολόγος, πραγματοποίησαν την καινοτόμο δράση «Θρησκευτικά μέσα από τη Γερμανική Γλώσσα» με στόχο την ενίσχυση του λεξιλογίου των μαθητών/τριών στις γλώσσες στόχους μέσω διαδικασιών μετάφρασης και την επίγνωση των μαθητών αναφορικά με θεολογικά θέματα. Για το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αξιοποιήσαμε τεχνικές και διδακτικές μεθόδους από τη σειρά εκπαιδευτικών εφαρμογών βασισμένων στην προσέγγιση CLIL. Στη συγκεκριμένη εφαρμογή, συμμετέχουν οι μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Α2 της Α τάξης του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, οι οποίοι/ες εμπλέκονται σε δραστηριότητες που τους/τις ωθούν σε νέες πηγές πληροφόρησης, στην απόκτηση ενδιαφέροντος για το μάθημα των Θρησκευτικών και για τη Γερμανική γλώσσα, το λεξιλόγιό τη γραμματική, και το συντακτικό, ώστε, όπως ορίζει και το Υπουργείο Παιδείας στο πρόγραμμα του ψηφιακού σχολείου να αποκτήσουν μεταγλωσσική ικανότητα στη Γερμανική γλώσσα και τη θεολογική γνώση. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα έχει διάρκεια έξι μήνες(Δεκέμβριο 2023-Μαίος 2024) και υλοποιείται μία φορά τον μήνα σε σαραντάλεπτες διδασκαλίες. Μέσα από τη συνεχή παρατήρηση των μαθητών/τριων από τις εκπαιδευτικούς, διαφάνηκε πως οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν τόσο τις γλωσσικές δεξιότητες μέσα από τις διερευνητικές δραστηριότητες που συμμετείχαν και τις διαδικασίες μετάφρασης, όσο και την επίγνωση τους αναφορικά με στοιχεία του μαθήματος των θρησκευτικών.
Tags: Γερμανικά, Θρησκευτικα